dilluns, 23 d’abril del 2012

L'organització als centres concertats

En la meva anterior experiència de pràctiques vaig estar en un institut de secundària públic. Ara em trobo en un centre concertat que acull a alumnes des dels 0 fins als 16 anys.
La realitat que es viu i es transmet és força diferent, com ja he pogut compartir en aquest espai.
En el centre anterior hi havia molt de treball en xarxa amb serveis externs, un fet que vaig valorar molt positivament ja que permet ampliar i millorar la intervenció o el treball que es realitza amb qualsevol alumne. 
En aquest el treball que es realitza és molt intern, pràcticament tot ho fan les persones que formen part del departament psicopedagògic: el suport a l'aula, les avaluacions psicopedagògiques, les entrevistes amb la família, els informes, dissenyar noves mesures(...). Tal i com ja vaig comentar, el treball amb l'EAP és més distant i de supervisió dels casos que s'estan treballant a l'escola. Alhora si s'ha de dirigir a l'alumne a un centre especialitzat concret, com per exemple el CSMIJ, la psicòloga deriva a la família directament a aquell servei, això sí facilitant-li tota la documentació, persona amb la que ha de parlar però sense que s'estableixi un treball directa i personal amb l'altre centre.
Aquest punt és on he trobat més diferència respecte a les dues experiències, i on haig de dir que trobo més mancances ja que com he dit en un inici valoro molt positivament el treball en xarxa la seva potencialitat i els beneficis que comporta a tota intervenció.
No obstant cal dir que el treball que realitzen les diferents persones que es troben dins el departament és molt proper i directa, realitzen reunions setmanals per poder coordinar tots els aspectes que realitzen: parlar dels alumnes, dissenyar sessions de formació pel professorat, atendre a la demanda de l'equip directiu respecte a necessitats que troba que cal treballar dins el claustre(...), alhora en moments puntuals durant la setmana en funció del treball i les necessitats, es reuneixen part de l'equip o la seva totalitat per atendre demandes o treballs en particular que requereixen de major urgència.
Un altre aspecte que m'ha cridat l'atenció és que dins el departament no existeixen jerarquies, totes (ja que són dones les que conformen el departament) se situen en el mateix nivell, tot i que la meva tutora i la psicòloga de secundària porten més anys treballant al centre i són considerades les persones de referència i a les que majoritàriament es dirigeix primer l'equip directiu, però a nivell de treball i organització assumeixen rols semblants i per això veureu que l'organigrama que presento és molt planer i senzill, el qual voldria compartir en aquest blog, per poder ajudar a emmarcar una mica millor el centre on em trobo ubicada:



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada