dimecres, 4 d’abril del 2012

Proves estandaritzades a passar

La consulta de diferents documents i bibliografia sobre el tema, conjuntament amb la valoració de la meva tutora, ens ha portat a seleccionar diferents proves per a passar als alumnes amb la fita de poder comptar amb diferents instruments que ens puguin donar la major informació de l'alumne tant a nivell cognitiu com conductual.
El que més m'està sorprenent és que tot i que existeixen moltes proves per a valorar les capacitats, a les escoles es compta amb poc material, i especialment en les escoles concertades, que pràcticament depenen d'elles mateixes ja que el servei extern com l'EAP, bàsicament fa una funció de caràcter burocràtic.
Per això en la recerca de material i proves per a passar als alumnes, vaig recórrer al centre de recursos del municipi on es troba l'escola, per tal de poder agafar en préstec algunes de les proves que ens semblaven interessants, però novament em vaig trobar que aquest centre pràcticament no disposa de material i quan vaig parlar amb la persona de l'EAP, la qual la conec pel meu lloc de treball, ja que participa a l'escola on treballo, al comentar-li la situació per demanar-li consell em va dir, que realment a l'EAP tampoc disposen de molt material, ja que el tema de les altes capacitats és un tema poc treballat que ha fet que com a servei no disposin de molt material per poder aplicar.
Per tant novament vaig ser conscient de com de poc estan treballades i tractades les altes capacitats a les escoles, independentment de que parlem a nivell públic o concertat, on molts nens/es no únicament no arriben a ser detectats per manca de coneixements i formació sinó també per manca de recursos.
Finalment he recorregut al Col·legi Oficial de Psicòlegs, on la meva tutora, que és psicòloga col·legiada, ha demanat aquelles proves que s'ajustaven al que necessitàvem i al que ells comptaven.
Així que després de les vacances de Setmana Santa passarem als nens/es les següents proves:
  •  Bateria d'aptituds diferencials i generals (BADiG-E1,E2 i E3)
  • WISC-IV
  • Qüestionari de Personalitat per a nens/es CPQ
També passarem proves de caire més subjectiu com són els següents:
  • Qüestionari a les famílies.
  • Qüestionari als alumnes.
  • Qüestionari als mestres
Per a cada àmbit (familia, escola, alumne) passarem dos models: un en relació a les altes capacitats i l'altre en relació a les intel·ligències múltiples.
Quan tingui aquests plenament elaborats i consensuats amb la meva tutora us els mostraré a través del blog.

No obstant, per començar, en l'apartat d'enllaços interessants us afegeixo una mica d'informació respecte a aquestes proves, tot i que hi ha proves, com el WISC que es pot trobar més informació que d'altres, suposo que perquè aquest test és el més utilitzat tant per conèixer altes capacitats, com per poder acurar el nivell o capacitat d'un alumne amb més dificultat.
Espero que us resulti interessant!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada