dijous, 12 d’abril del 2012

Coordinacions i treball en un centre concertat

Ja porto pràcticament un mes al centre, i això m'ha donat l'oportunitat de poder conèixer més a fons la dinàmica, el clima i les relacions que s'estableixen tant dins el centre com entre els professionals que intervenen.
Com en tot centre pots observar que entre les persones existeix més afinitat entre uns vers uns altres, ja sigui perquè comparteixen cicle, perquè porten anys similars treballant al centre, per sincronogia en l'edat(...), el cas és que entrar dins la sala de professors/es és observar un ambient relaxat i d'interacció entre els diferents membres que hi formen part. De fet en tot moment m'he sentit acollida i he passat a ser una més d'aquestes estones de trobada conjunta (les hores del pati), on els mestres es troben i comparteixen anècdotes amb els infants, personals(...) una petita estona de distensió que afavoreix i millora el clima i les relacions entre el claustre.
Per altra banda el meu treball amb la meva tutora, també m'ha donat l'oportunitat de conèixer com treballen i es coordinen en un centre concertat, especialment en aquells casos amb majors dificultats per poder fer un seguiment i intervenció posterior.
Fins ara tenia el model de l'escola pública, on els mestres davant d'aquestes dificultats, deriven a aquests alumnes perquè puguin tenir un suport amb la mestra d'educació especial i en casos més complicats als EAP per tal de que puguin  realitzar l'avaluació pertinent i marcar les línies de treball a seguir.
Però en l'escola concertada la figura de l'EAP és puntual, i molt més distant, de fet només acudeix un cop al mes, i durant tres hores ha de poder conèixer i valorar els diferents casos presentats tant de primària com de secundària, per tant el tipus de treball a realitzar és bàsicament de control i seguiment i com diu la meva tutora vist més com burocràtic, ja que ella supervisa els possibles dictamens donant el vist-i-plau i consensuant el treball a realitzar.
Per tant les psicòlogues del centre (ja que actualment no hi ha ningú amb titulació de psicopedagog/a), són les que s'encarreguen de realitzar l'avaluació, dissenya la seva intervenció i fer el pertinent seguiment. Alhora aquesta figura també assumeix docència encarregant-se d'aquells grups que han estat distribuïts per poder fer una atenció més personal i de reforç. També atenen en hores lectives a nens/es amb dificultats més importants, de manera individual, traient-los fora de l'aula i fent un treball paral·lel o de reforç que els hi ajudi a poder seguir millor el ritme i dinàmica de classe, tot i que solen tenir pràcticament tot el material i activitats adaptats.
Finalment hi són presents en reunions de coordinació de cicle, fent xerrades informatives als propis mestres per ajudar-los en el seu dia a dia i elaborant conjuntament amb aquests les adaptacions curriculars, els objectius educatius que es marquen amb els nens/es amb majors dificultats per tal de programar el que es farà i treballaran aquests dins i fora de l'aula.
Això fa que consideri que el seu volum  de feina, la seva responsabilitat sigui bastant important i que estiguin presents pràcticament en tot el funcionament i dinàmica del centre, asssumint moltes responsabilitats i fent un treball força diferent del que realitzen els psicopedagogs/es dins l'escola pública, ja que els primers tenen un contacte i realitzen un treball més directa amb els alumnes, fent que consideri que el seu treball tingui molt de valor, ja que poden conèixer de primera mà com és aquell alumne i que és el que millor li pot anar.
Per tant el que he conegut fins ara m'ha agradat bastant, i penso que a les escoles concertades també es fa un bon treball i existeix una gran implicació per aconseguir que tots els alumnes puguin assolir els objectius i plantejaments curriculars que s'estableixen, en les millors condicions i garantint en tot moment l'atenció a les seves necessitats educatives especials.
Espero que amb el meu treball aquesta atenció a la diversitat es vegi incrementat i millorat donant cabuda també a l'atenció i treball amb els alumnes amb altes capacitats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada