Ja estem finalitzant les proves a passar als alumnes, ja que únicament ens quedava l'alumne de P5, i aquesta setmana ja ha tornat a l'escola i hem pogut reiniciar el treball a realitzar amb ella.
Hem començat amb el BADiG I, tot i que per la seva edat es troba al límit, ja que té 5 anys i mig, i aquest es pot realitzar màxim a nens/es de 6 anys i 11 mesos (ja que aquest és l'únic amb el que comptava el Col·legi de Psicòlegs). Això ha fet que tot i que encara no hem extret els resultats, si que hem pogut observar la facilitat amb la què ha realitzat la prova en general, i ens ha portat a decidir passar-li també el WISC-IV, ja que tot i que sigui per alumnes a partir de 6 anys, considerem que atenent a la capacitat mostrada en l'altre prova i que es troba molt aprop dels sis anys pot arribar a donar també bons resultats en aquesta prova, tot i que no arribi a realitzar tots els apartats, ja que aquesta prova està destinada fins a nens/es de 16 anys. 
La veritat és que el treball que porto realitzat fins ara és apassionant, descobreixes petits tresors, que es troben amagats a l'aula i que realment tenen una gran capacitat, als quals se'ls ha de poder atendre i ajudar a treure tot el seu potencial.
Alhora, com comentava amb la meva tutora, quan comences a ficar-te en aquest tema, surten nens/es de "sota les pedres", observant a l'aula, parlant amb els mestres, realment et trobes amb més alumnes que tot i que no puguis arribar a parlar de superdotats, tenen una capacitat, o habilitats en determinades àrees que ens fan parlar i tenir en compte també les intel·ligències múltiples.
Això m'ha fet analitzar amb la meva tutora la importància d'arribar a plantejar un treball al centre on l'atenció a la diversitat pogués incloure aquesta atenció a tots els alumnes amb altes capacitats ja sigui perquè compten amb una superdotació o perquè destaquen en àrees concretes i això fa requerir un treball extra i d'enriquiment en aquelles àrees on destaquen, ja que si no es fa res pot provocar avorriment i una disminució del seu rendiment emmascarant la seva potencialitat.
Això em fa dir que el treball a realitzar és il·limitat i que malauradament les hores de pràctiques es queden curtes per tot el que voldries arribar a fer.
 
Podries incloure una graella amb les proves passades a cada alumne, les inicials o nom fictici d'aquest, l'edat, i els resultats? Crec que ajudaria a fer-nos una idea del treball realitzat i a situar l'abast de la intervenció.
ResponEliminaM.Àngels Megías