dimarts, 10 d’abril del 2012

Proves subjectives

Demà torno novament al centre. Aquests dies de vacances he aprofitat per fer un salt en el camí i poder reflexionar entorn la meva entrada i plantejament de les pràctiques.
Han estat unes setmanes molt interessants coneixent tant la dinàmica del centre, el professorat i els alumnes sota els quals m'he centrata amb el meu projecte.

Tal i com vaig anunciar en el darrer missatge a més dels tests psicomètrics tenia plantejat realitzar proves subjectives (passar diferents qüestionaris) tant pels docents, els alumnes implicats com els propis pares.
Així que en aquest missatge volia deixar-vos una mostra dels diferents qüestionaris que he preparat, on podreu veure que hi ha uns dedicats a les altes capacitats i altres a les intel·ligències múltiples, per tal de que les seves respostes, en els diferents àmbits, em poguessin servir i ampliar l'anàlisi realitzat juntament amb les altres proves realitzades.
A veure que us semblen, i si voleu podeu suggerir tot allò que vosaltres considereu que hagués estat millor preguntar d'una altra manera, afegir o treure alguna qüestió, per tal de que ens pugui servir a tots/es no úinicament a mi aquesta primera experiència en la realització de qüestionaris:
 
QÜESTIONARI  3 PER A PARES
Nom i cognom:                                                           Edat:
Curs:                                                                           Data:

Atenent a l’escala següent contesta els següents ítems:
1.     Difícilment  2. Poques vegades  3. Prou vegades 4. Quasi sempre o sempre

A casa sol mostrar-se distret o absent.

1
2
3
4
Demostra bona memòria en totes les facetes de la vida quotidiana.
  1
  2
3
4
Es concentra amb facilitat i inclús s’aïlla quan realitza activitats que li interessen.
  1
  2
3
4
Està molt interessat per tot el que l’envolta. Els sorprèn sovint amb preguntes d’una maduresa superior a la seva edat.
  1
  2
3
4
Dóna molta importància al seu aspecte físic.

  1
  2
3
4
Destaca per la seva afició i facilitat per a resoldre mots encreuats, jeroglífics, puzles complicats, etc. O en jocs on incideix un alt component intel·lectual.
  1
  2
3
4
Es capaç de mantenir conversacions d’una certa dificultat.

  1
  2
3
4
S’expressa amb un llenguatge ric i fluid.

  1
  2
3
4
Sorprèn per l’originalitat que mostra en algunes respostes, comportaments, etc.
  1
  2
3
4
Li agrada intercanviar opinions sobre temes d’actualitat: política, economia, etc.
  1
  2
3
4
Col·lecciona, experimenta i investiga amb els mitjans que té al seu abast.
  1
  2
3
4
Fa comentaris i interpretacions molt personals davant d’una pel·lícula, un programa de televisió...
  1
  2
3
4
Ofereix solucions vàlides a problemes familiars que es tracten estant ell/a.
  1
  2
3
4
Té molt sentit de l’humor, gaudeix amb situacions divertides.

  1
  2
3
4
Accepta responsabilitats. Es pot confiar que les complirà i normalment ho fa bé.
  1
  2
3
4
Valora més l’opinió dels seus amics que la dels seus pares.

  1
  2
3
4
S’adapta amb facilitat a les noves situacions.

  1
  2
3
4

QÜESTIONARI DE DETECCIÓ D’ALUMNAT AMB ALTES CAPACITATS
( 5-8 ANYS)

Marca amb una creu el valor corresponent entre les 4 possibilitats
El valor 1 significa que no s’observa mai o quasi mai, i el valor 4 que es manifesta en el seu grau màxim.


1
Mostra curiositat per saber de tot.
1
2
3
4
2
Sobresurt en el grup perquè comprèn les explicacions amb rapidesa
1
2
3
4
3
La seva comprensió tendeix a ser global.
1
2
3
4
4
És persistent en les tasques començades fins que les acaba.
1
2
3
4
5
La memòria i la retentiva són inusuals.
1
2
3
4
6
Té un vocabulari ric i fluid per la seva edat.
1
2
3
4
7
No ha rebut estimulació primerenca .
1
2
3
4
8
Té impaciència per aconseguir una fita.
1
2
3
4
9
És molt madur per la seva edat.
1
2
3
4
10
Dóna respostes sorprenents i inesperades.
1
2
3
4
11
És un dels primers en acabar la feina a la seva classe.
1
2
3
4
12
Sorprèn amb preguntes que ningú espera.
1
2
3
4
13
Es molesta quan l’interrompen en una tasca.
1
2
3
4
14
És molt sensible davant el fracàs o la incomprensió.
1
2
3
4
15
Té habilitats artístiques especials.
1
2
3
4
16
Té habilitats especials en alguna àrea motora.
1
2
3
4
17
La seva motricitat és excel·lent.
1
2
3
4
18
Es relaciona bé amb els adults.
1
2
3
4
19
Li agrada relacionar-se amb alumnes més grans que ell/a.
1
2
3
4
20
Explica molt bé historietes i contes.
1
2
3
4
21
Mostra una actitud activa davant l’aprenentatge.
1
2
3
4
22
Té estones llargues de concentració en allò que el motiva.
1
2
3
4
23
S’observa creativitat i imaginació en les seves produccions.
1
2
3
4
24
Té gran informació de temes complexos per a la seva edat.
1
2
3
4
25
Fa transferències o troba relacions entre les coses amb facilitat.
1
2
3
4

 
QÜESTIONARI DE DETECCIÓ D’ALUMNAT AMB ALTES CAPACITATS
( 9 a 14 ANYS)

Marca amb una creu el valor corresponent entre les 5 possibilitats. El valor 1 significa que no s’observa mai o quasi mai, i el valor 5 que es manifesta en el seu grau màxim.

1
Es desimbolt en situacions quotidianes amb una facilitat inusual i admirable.
1
2
3
4
5
2
Té sentit de l’humor.
1
2
3
4
5
3
Demostra un esperit observador, agut i despert.
1
2
3
4
5
4
És atent, detallista i exquisit en el tracte.
1
2
3
4
5
5
Considera les situacions problemàtiques com un repte.
1
2
3
4
5
6
Demostra curiositat per saber de tot, encara que no s’hagi explicat a classe.
1
2
3
4
5
7
És molt sensible davant els fracassos, les injustícies i la incomprensió.
1
2
3
4
5
8
És persistent i perfeccionista en les tasques que emprèn.
1
2
3
4
5
9
Els seus interessos són múltiples i variats.
1
2
3
4
5
10
Sobresurt entre els companys perquè comprèn les explicacions i les assimila ràpidament.
1
2
3
4
5
11
Prefereix relacionar-se amb companys més grans.
1
2
3
4
5
12
Freqüentment viu abstret en el seu món interior, com distret.
1
2
3
4
5
13
Sobresurt per la seva disponibilitat i responsabilitat en les tasques de grup.
1
2
3
4
5
14
Té una comprensió global i diferencia amb facilitat allò principal d’allò secundari.
1
2
3
4
5
15
Resol problemes encertant ràpidament el resultat.
1
2
3
4
5
16
Utilitza i organitza moltes estratègies per estudiar i aprendre.
1
2
3
4
5
17
S’organitza de forma que té temps per a tot.
1
2
3
4
5
18
El seu vocabulari i la seva fluïdesa verbal són rics i elaborats per la seva edat.
1
2
3
4
5
19
Li apassiona la lectura i devora llibres i contes.
1
2
3
4
5
20
Les seves preguntes són incisives.
1
2
3
4
5
21
Té una imaginació desbordant i creativa.
1
2
3
4
5
22
S’avorreix i mostra desgana en classes rutinàries.
1
2
3
4
5
23
És molt madur per a la seva edat.
1
2
3
4
5
24
Si està concentrat es molesta si l’interrompen.
1
2
3
4
5
25
Transfereix amb facilitat els coneixements i les estratègies apreses a altres continguts i situacions.
1
2
3
4
5
26
Capta amb les motivacions de la gent, els seus punts dèbils, les seves necessitats i comprèn els seus problemes.
1
2
3
4
5
27
Reprodueix amb exactitud els continguts apresos.
1
2
3
4
5
28
Posseeix amplia informació sobre temes que no són propis de la seva edat.
1
2
3
4
5
29
No està satisfet del ritme del seu treball. Sempre creu que cal millorar-lo.
1
2
3
4
5
30
És autosuficient i autodidacta. Demana poca ajuda al professor per a les seves tasques.
1
2
3
4
5
 
QÜESTIONARI 1 PER A L’ALUMNE/A A partir de C.M.
Nom i cognom:                                                           Edat:
Curs:                                                                           Data:
Puntuació: Del 1 al 10
INTEL·LIGÈNCIA LINGÜÍSTICA

M’agrada molt llegir.

Tinc molta facilitat per escriure.

Em resulta fàcil explicar les meves idees als altres.

M’agrada resumir i treure conclusions d’una lectura.

Gaudeixo comunicant-me amb els meus amics, per telèfon, mòbil.

Tinc bona memòria per recordar noms, dates, llocs..

M’interessa aprendre idiomes.

Són molt divertits per a mi els passatemps: sopa de lletres, mots encreuats.

Gaudeixo escoltant quan parlen les persones.

Tinc facilitat per exposar temes, explicar acudits i contes davant els altres.

Total punts


INTEL·LIGÈNCIA LÒGICO-MATEMÀTICA


M’és fàcil de resoldre problemes.

Realitzo càlculs mentals ràpidament.

M’agraden els trencaclosques que em fan pensar.

Sóc capaç de calcular aproximadament el que valen les coses.

Busco programes de matemàtiques a l’ordinador.

Tinc facilitat per resoldre problemes de 2 o 3 formes diferents.

M’ajuda a tenir èxit el ser organitzat i ordenat.

M’agrada inventar problemes amb una solució donada.

Tinc facilitat per relacionar objectes reals amb figures geomètriques.

Gaudeixo calculant distàncies entre un lloc i l’altre.

Total punts.




INTEL·LIGÈNCIA VISUAL ESPACIAL



M’agrada canviar l’ordre i la decoració de la meva habitació.


Em diverteix dibuixar i pintar.


Comprenc millor les explicacions a través de mapes conceptuals, gràfiques, taules..


M’és fàcil interpretar i llegir mapes i diagrames.


Gaudeixo imaginant idees i dibuixos de forma variada.


M’agrada veure pel·lícules, diapositives, power point i altres representacions visuals.


Aprenc millor les coses a través d’imatges.


Em diverteixen els trencaclosques en tres dimensions.


Sempre que puc, faig dibuixos en llibres i quaderns.


M’agrada fer construccions amb cubs.


Total punts.



INTEL·LIGÈNCIA CINÈTICA CORPORAL
M’agraden molt les manualitats.
Sóc una persona activa i m’agrada el moviment.
Em costa estar assegut molt de temps.
M’agrada l’esport i jugar a l’aire lliure.
Són importants per a mi les habilitats artístiques: la dansa, el teatre i el mim.
Tinc facilitat per imitar els gestos i moviments característics dels altres.
Valoro l’expressió de les persones: gestos, mirades..
M’agrada desfer les coses i tornar-les a muntar.
Necessito tocar les coses per aprendre, no en tinc prou de mirar.
Sobresurto en algun esport.
Total punts
INTEL·LIGÈNCIA MUSICAL
Aprenc els ritmes fàcilment.
M’agrada tocar un instrument.
Sóc capaç de diferenciar els sorolls ambientals.
M’agrada treballar amb música ambiental.
Sé diferenciar la música quan sona bé o està desafinada.
Canto mentre faig coses.
Voldria cantar en un cor.
Em resulta fàcil posar ritme a un poema o canviar la lletra d’una cançó.
M’agrada tot tipus de música.
Recordo fàcilment les melodies i cançons.
Total punts
INTEL·LIGÈNCIA NATURALISTA
M’interessen els documentals que fan referència a la natura.
Sovint faig activitats a l’aire lliure.
Em diverteix anar de càmping I fer excursions per la muntanya.
Tinc facilitat per classificar animals, plantes I minerals.
Respecto els animals com si fossin la meva mascota.
M’agrada fer experiments i observar les transformacions que es produeixen.
Respecto les plantes.
Crec que és necessari protegir els parcs naturals.
Reciclo els envasos, el vidre, el paper…
M’ho passo bé estudiant el coneixement del medi.
Total punts
INTEL·LIGÈNCIA INTERPERSONAL
Tinc dos o més bons amics.
M’agrada conversar i parlar amb tothom.
Aprenc millor en grup.
Disfruto fent treballs en equip.
M’agrada ajudar als altres i estar atent a les seves necessitats.
Em preocupen els problemes de la meva família.
M’agrada conèixer nous amics.
Sóc feliç quan puc riure i passar-ho bé, sense en riure’m dels companys.
L’esport en equip és divertit.
Els companys de la classe busquen la meva companyia.
Total punts
INTEL·LIGÈNCIA INTRAPERSONAL
Sóc prudent i procuro no molestar els altres.
La justícia és important per a mi.
Aprenc dels meus errors.
M’agrada conèixer els comentaris que els altres fan de mi.
M’esforço quan crec que una cosa val la pena.
Expresso fàcilment els meus sentiments: alegria, tristesa...
Necessito saber el perquè de les coses.
Col·laboro en l’ajuda a nens necessitats, segons les meves possibilitats.
Sóc conscient de les meves qualitats i de les meves mancances.
Estic content de ser com sóc i de fer el que faig.
Total punts
INTEL·LIGÈNCIA EXISTENCIAL O ESPIRITUAL
Em desperta interès pensar què hi ha després de la vida i de la mort.
Voldria saber per què vivim, pensem, estimem.
Penso que hi ha algú superior a nosaltres.
Perdono fàcilment els companys i recordo sempre les coses bones que m’han fet.
Em sorprèn pensar com neixen, creixen i viuen, les persones, els animals i les plantes.
Quan estic sol i en silenci penso en qui ha fet aquest món.
En la mort d’una persona estimada recordo les coses bones que ha fet.
Cada dia és per a mi una nova oportunitat per poder fer el bé i ajudar els altres.
Davant la mort d’una persona penso a donar gràcies per haver-la conegut.
Dintre meu sento la necessitat d’estimar i ser estimat.
Total punts


QÜESTIONARI 2 PER A L’ALUMNE/A A partir de C.M.
Nom i cognom:                                              Edat:
Curs: Data:
Puntuació: del 1 al 10

APRENENTATGES

Aprenc amb molta facilitat i rapidesa.

M’agrada molt observar les coses.

Tinc molta memòria.

Busco molta informació sobre temes que són del meu interès.

Penso que el que aprenc a l’escola m’és útil per a la meva vida.

Quan un tema m’interessa, faig moltes preguntes que no fan els meus companys.

El que aprenc en una assignatura em serveix per a les altres.

Tinc curiositat per saber les coses.

Estic sempre atent a les explicacions.

Tinc moltes ganes d’aprendre.

Total punts


CREATIVITAT

Tinc un elevat sentit de l’humor.

M’ agrada experimentar noves maneres de fer les coses.

Responc molt bé a les preguntes del professor.

Tinc punts de vista diferents dels meus companys.

Puc donar diverses respostes davant d’un problema

Els meus escrits i dibuixos són originals.

Tinc predisposició a la fantasia i habilitat per imaginar.

Sóc capaç de veure amb humor situacions que no semblen còmiques.

No m’aconformo fàcilment de les coses.

Per a mi és fàcil adaptar-me a noves regles.

Total punts


MOTIVACIÓ

Sóc persistent per aconseguir els meus objectius.

Tinc un interès mantingut per certs temes i problemes.

Faig sempre moltes preguntes per satisfer la meva curiositat.

M’ agrada saber com funcionen les coses.

Amb poca motivació faig els treballs.

Prenc la iniciativa per fer un treball, un joc.

Gaudeixo aprenent pel sol fet d’aprendre.

Veig els problemes com un repte i m’ agrada trobar les solucions.

Vaig content a l’escola.

Tinc habilitat per concentrar-me intensament durant un llarg període de

Total punts

 PSICOMOTRICITAT
Sóc molt bo en esports.
Tinc habilitat manual, faig bona lletra, faig dibuixos amb precisió.
Sóc un dels millors en el gimnàs.
M’agrada fer equilibris.
Sé moure’m al compàs d’un ritme.
Sóc molt àgil.
Tinc un esport favorit.
M’agraden tots els jocs de moviment.
Utilitzo gestos i expressions facials per comunicar-me.
Els companys em volen en el seu equip.
Total punts
AUTOCONCEPTE
Sóc ben valorat pels professors.
Tinc bones idees.
Els meus companys/es de classe m’accepten bé.
Penso que sóc una persona llesta.
Sóc molt obert de caràcter i parlo amb tothom.
Dins la meva família sóc una persona important.
Faig molt bé el treball en el col·legi.
M’agrada veure els altres contents.
Normalment estic content.
Estic a gust amb la meva persona.
Total punts
SOCIALITZACIÓ
Accepto els jocs i les idees dels meus companys.
És fàcil per a mi fer nous amics.
Els companys accepten les meves idees.
M’agrada treballar en grup.
Participo en els jocs i activitats dels meus amics.
Sempre que puc, ajudo els companys que ho necessiten.
Em trien dels primers per anar a jugar.
Em porto bé amb tothom.
Tinc 2 ó 3 bons amics.
Els amics em conviden a les festes.
Total punts




QÜESTIONARI  1 PER A PROFESSORS I PARES A partir de C.M.
Nom i cognom:                                                                 Edat:
Curs:                                                                                 Data:
Puntuació: Del 1 al 10

INTEL·LIGÈNCIA LINGÜÍSTICA

Escriu millor que la mitjana de la seva edat, amb claredat, agudesa, realisme.

Explica històries, relats, contes i acudits amb precisió.

Té bona memòria per recordar noms, dates, poemes.

Li agraden els jocs de paraules i els passatemps: sopa de lletres, mots creuats

Gaudeix molt llegint.

Té un vocabulari molt acurat i avançat per la seva edat.

Gaudeix escoltant, quan parlen els grans.

Manté l’atenció del grup mentre parla.

Es comunica amb els altres amb un bon nivell verbal, de forma clara i concisa.

Li és fàcil extreure la idea principal d’un text o resumir un conte.

Total punts


INTEL·LIGÈNCIA LÒGICO-MATEMÀTICA

És capaç de resoldre ràpidament càlculs mentals.

Entén amb facilitat el llenguatge matemàtic.

Raona bé i té sentit comú.

És capaç de calcular aproximadament el que valen les coses.

Busca programes de matemàtiques a l’ordinador.

Té facilitat per resoldre problemes de 2 o 3 formes diferents.

Li agrada l’assignatura de matemàtiques.

És capaç d’inventar problemes amb una solució donada.

Pensa d’una forma abstracta o conceptual superior a la resta d’alumnat.

Gaudeix jugant a escacs o altres jocs d’estratègies.

Total punts


INTEL·LIGÈNCIA VISUAL - ESPACIAL

Gaudeix realitzant puzles, laberints, o activitats visuals semblants.

Li agrada molt dibuixar i pintar.

Comprèn millor les explicacions a través de mapes conceptuals, gràfiques, taules.

Li és fàcil interpretar i llegir mapes i diagrames.

Gaudeix imaginant idees i dibuixos de forma variada.

Li agrada veure pel·lícules, diapositives, power point i altres representacions visuals.

Aprèn millor les coses a través d’imatges.

Li diverteixen els puzles i trencaclosques en tres dimensions.

Dibuixa figures molt avançades per la seva edat.

Fa construccions tridimensionals amb facilitat

Total punts

 INTEL·LIGÈNCIA CINÈTICO - CORPORAL.
Gaudeix molt amb les manualitats.
És una persona activa i li agrada el moviment.
Mostra habilitat en la coordinació viso - motora.
Li agrada l’esport i jugar a l’aire lliure.
Són importants per a ell/a les habilitats artístiques: la dansa, el teatre i el mim.
Imita intel·ligentment els gestos i moviments característics dels altres.
Es diverteix amb els jocs tradicionals o multiculturals.
Li agrada desfer les coses i tornar-les a muntar.
Sovint toca el que veu.
Sobresurt en algun esport.
Total punts
INTEL·LIGÈNCIA MUSICAL

Aprèn els ritmes fàcilment.
Li agradaria tocar un instrument.
És capaç de diferenciar els sorolls ambientals.
Canta cançons apreses fora de l’escola.
Sap diferenciar la música quan sona bé o està desafinada.
Té una manera rítmica de parlar i de moure’s
Té bona veu per cantar.
Li resulta fàcil posar ritme a un poema o canviar la lletra d’una cançó.
Li agrada tot tipus de música i busca ocasions per escoltar-la.
Recorda fàcilment les melodies i cançons.
Total punts
INTEL·LIGÈNCIA NATURALISTA
Li interessen els documentals que fan referència a la natura.
Li agraden les sortides culturals que tenen relació amb el medi ambient.
Formula preguntes i busca informació addicional sobre un tema treballat.
Té facilitat per classificar objectes segons les seves propietats físiques i materials.
Són importants per a ell/a els animals.
Li agrada fer experiments i observar les transformacions que es produeixen.
És capaç de preveure el resultat de les experiències abans de fer-les.
Té un gran coneixement sobre temes relacionats amb les ciències naturals
Detalla les seves explicacions sobre el funcionament de les coses.
Gaudeix en les classes de coneixement del medi.
Total punts
INTEL·LIGÈNCIA INTERPERSONAL

Li resulta agradable la convivència amb els altres.
Li agrada conversar i parlar amb tothom.
Aprèn millor en grup.
Sembla un líder natural.
Li agrada ajudar els altres i resoldre els seus problemes.
Té dos o més amics íntims.
Li agrada conèixer nous amics.
Comparteix el seu temps ensenyant informalment els altres.
Gaudeix jugant amb els altres companys.
Els companys de la classe busquen la seva companyia.
Total punts
INTEL·LIGÈNCIA INTRAPERSONAL
Manifesta un gran sentit d’independència.
Té un sentit realista de les seves virtuts i defectes.
Treballa i estudia bé estant sol.
Expressa amb claredat els seus sentiments: alegria, tristesa.
S’esforça quan creu que una cosa val la pena.
Té una bona autoestima.
Necessita saber el perquè de les coses.
És capaç d’aprendre dels seus èxits i fracassos en la vida.
Manifesta una gran força de voluntat i capacitat per automotivar-se.
Té alguna afició de la qual no parla gaire amb els altres.
Total punts
INTEL·LIGÈNCIA EXISTENCIAL O ESPIRITUAL
Li desperta interès pensar què hi ha després de la vida i de la mort.
Vol saber perquè vivim, pensem, estimem..
Pregunta si hi ha algú superior als homes.
Vol col·laborar per fer un món millor sense guerres, ple d’amor i en pau.
Pregunta com neixen, creixen i viuen, les persones, els animals i les plantes.
Està preocupat per la mort de les persones que estima.
Fa l’esforç de millorar cada dia i dedica part del seu temps a l’ajuda als altres.
Estima i ajuda els companys més desvalguts.
Pregunta si són els científics els qui es preocupen i governen el nostre planeta.
Té necessitat d’estimar i ser estimat.
Total punts

..


QÜESTIONARI 2 PER A PROFESSORS I PARES A partir de C.M.
Nom i cognom:                                                               Edat:
Curs:                                                                               Data:
Puntuació: del 1 al 10.

APRENENTATGES

Aprèn amb molta facilitat i rapidesa.

És molt observador/a.

Té molta memòria i reté la informació que li arriba.

Adquireix molta informació sobre temes que són del seu interès.

Té habilitats per transferir els aprenentatges a altres situacions.

Fa moltes preguntes interessants i no habituals sobre un tema.

És capaç de fer generalitzacions.

Té bona predisposició envers els aprenentatges.

Mostra gran capacitat d’atenció.

Presenta molta curiositat intel·lectual.

Total punts


CREATIVITAT

Té un elevat sentit de l’humor.

Li agrada experimentar noves maneres de fer les coses.

Dóna respostes intel·ligents, inusuals i úniques.

És original, novedós en els seus punts de vista.

Té capacitat per donar diverses respostes davant d’un problema.

Els seus escrits i dibuixos són originals i amb una gran riquesa productiva

Té predisposició a la fantasia i habilitat per imaginar.

Mostra tendència a veure amb humor situacions que no semblen còmiques.

És inconformista.

Té flexibilitat pel canvi i per adaptar-se a noves regles.

Total punts


MOTIVACIÓ

És persistent per aconseguir els seus objectius.

Té un interès mantingut per certs temes i problemes.

Fa sempre moltes preguntes per satisfer la seva curiositat.

Li agrada saber com funcionen les coses.

Està motivat per la tasca escolar.

Pren la iniciativa per fer les coses.

Gaudeix aprenent pel sol fet d’aprendre.

Veu els problemes com un repte i li agrada trobar-hi les solucions.

Necessita poca motivació externa per fer un treball que li agrada.

Té habilitat per concentrar-se intensament durant un llarg període de temps.

Total punts

 PSICOMOTRICITAT
És molt hàbil per als esports.
Té una bona motricitat fina.
Presenta una bona coordinació de moviments.
Manté un bon equilibri.
Es mou amb elegància.
És àgil.
Li agrada un esport determinat.
Li agraden tots els jocs de moviment.
Utilitza gestos i expressions facials amb gràcia i facilitat per comunicar-se.
Els companys el volen en el seu equip.
Total punts
PERSONALITAT
És responsable.
Té una bona autoestima.
Li agrada treballar en grup.
Té amics de la seva edat.
És de caràcter obert.
Li agrada jugar i conversar amb els companys de classe.
És sensible davant les necessitats dels altres.
És líder dins el seu grup.
Li preocupen els temes més abstractes del bé i el mal, la justícia i la injustícia.
És ben acceptat pels seus companys.
Total punts

Perdoneu companys/es però sembla que algun dels quadres s'ha desconfigurat a l'hora d'afegir-lo al blog, espero que sigui sent entenedor!!


















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada