dimarts, 17 d’abril del 2012

Primeres proves realizades als alumnes

En aquests dies anteriors he començat, juntament amb la meva tutora a passar les primeres proves als alumnes per poder conèixer el seu coeficient intel·lectual. Tal i com vaig dir en una darrera entrada, hem començat amb la prova del WISC-IV.
Durant el cap de setmana, em vaig emportar el gran maletí per poder estudiar-me amb detall en que consistien totes les proves i així en el moment de la seva realització poder saber que havien de fer els alumnes en cada qüestió.
El primer va ser passat a l'alumna de tercer, de 9 anys. La meva tutora ha estat l'encarregada de dur a terme tot el procés i jo m'he assegut al seu costat observant com interaccionava amb l'alumna, com plantejava les proves i com resolia possibles dubtes. Per això paral·lelament a l'observació m'he dedicat a prendre apunts, per tal de poder recordar com s'havia d'explicar cada apartat que compon el WISC-IV.
Per cada alumne es necessiten un parell de dies per la seva realització, per una banda, per tal de que l'alumne pugui també descansar i alhora perquè la psicòloga del centre, com comentava en l'apartat de reflexions, no únicament es dedica a realitzar avaluacions i suport a l'alumnat amb N.E.E, sinó que també té docència en diferents classes, majoritàriament, en el cicle infantil i això fa necessari que hagi d'adequar totes les funcions al seu temps i disponibilitat dins el centre.
Tanmateix cal dir que em sento molt satisfeta de les darreres sessions, ja que alhora d'haver pogut està present per primera vegada en la realització d'avaluacions psicopedagògiques a través d'instruments psicomètrics, la meva tutora m'ha donat la responsabilitat de poder realitzar-los jo mateixa de forma autònoma amb els altres alumnes, donant un vot de confiança en mi i ampliant les meves possibilitats d'aprenentatge i contacte real amb el treball i una de les moltes funcions que desenvolupa el psicopedagog/a.
Una altra prova que també hem començat a passar a estat el CPQ, aquest és molt més senzill i ràpid de dur a terme, ja que és pot realitzar amb més d'un alumne a la vegada i en un mateix dia teníem realitzada aquest qüestionari per a tots els alumnes els quals va dirigida aquesta intervenció.
Per altra banda en els propers dies passarem també el test CREA, aquest el poden realitzar tots els alumnes menys la nena de P5, ja que no és adequat per a la seva edat.
Amb ella ens queden passar les proves ja que aquesta setmana ha estat malalta i això ens ha endarrerit la seva avaluació. Amb la N.P. pretenem començar amb el BADiG, ja que principalment va dirigida a la seva edat i en funció de com realitzi aquesta prova la nostra intenció és poder també passar el WISC-IV, encara que no acabi realitzant totes les proves, ja que per la seva edat i la sospita que tenim sobre les seves capacitats es troba en el límit entre les dos proves i per això volem conèixer fins a on arriba la seva potencialitat.
La veritat és que tot va avançant a un ritme trepidant i les hores del pràcticum marxen volant!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada