He començat a corregir les diferents proves realitzades als infants i realment he començat a veure la importància no només de l'experiència sinó també la capacitat de poder treballar i desemmascarà variables subjectives.
Amb això em vull referir a que hi ha determinades proves com el WISC que en general la seva correció resulta senzilla: amb el seguiment de la plantilla que se't dona per veure els errors i els acerts realitzats, com les pautes per a realitzar el càlcyul posterior per a determinar a nivell estadístic la puntuació de cada nen/a, és un procés senzill que únicament requereix poder llegir amb deteniment totes les instruccions donades i la pròpia pràctica agilitza el procés a seguir.
Ara bé, quan es tracta de proves com el CREA, per determinar la creativitat dels alumnes i on la prova ha consistit en que els nens/es poguessin plasmar quantes preguntes més sobre un dibuix, la seva correcció ja no resulta tant senzilla, i els propis manuals de correcció ho manifesten, ja que s'han de tenir en compte moltes variables, per arribar a determinar si l'alumne ho feia mecànicament, si realment estava analitzant aquell dibuix i si les preguntes formulades s'ajusten al que realment s'estava demanant.
Per això i perquè és la primera vegada que realitzo aquest tipus de treball, he preferit realitzar la seva correcció amb la meva tutora, on ella mateixa m'ha manifestat la importància de poder tenir en compte moltes variables presents, fins i tot, tenint present la mateixa personalitat de l'alumne, per saber fins a quin punt la realització d'aquelles qüestions plantejades, s'han de donar per vàlides i no arribar a establir un resultat que no s'adeqüi a la realitat.
Això em fa pensar que quan es plantegen aquest tipus de proves, sens dubte l'experiència és un grau, ja que la pràctica i l'habilitat en passar aquest tipus de proves t'ajuda a tenir més elements fiables i vàlids que et donen fermesa i major credibilitat personal en la seva correcció.
M'he hagut de llegir i analitzar molt el manual d'aquesta prova, cercant informació complementària, com per exemple la que vaig penjar en un altre missatge, per poder obtenir més informació sobre aquest tipus de prova, i és que els resultats a obtenir depenen del meu criteri en la seva correcció i per tant en el tipus de resposta o "etiqueta" que se li arribi a posar a aquell determinat alumne, una decisió que si més no, pot arribar a afectar a aquell alumne i tot el seu entorn (familia i escola).
És per això que consideri que el treball que realitzem, i en aquest cas quan portem a terme avaluacions psicopedagògiques dels alumnes, hem de poder comptar amb suficient cos teòric, saber analitzar la realitat en la qual ens trobem i sobretot tenir en compte a l'alumne a nivell global, sabent que el nostre treball pot afectar tant en positiu com en negatiu l'evolució i desenvolupament d'aquest.
 
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada