diumenge, 22 d’abril del 2012

Analitzem els resultats

Pràcticament tinc ja tots els resultats de les proves passades, únicament em falta comptabilitzar el WISC de la N.P que en aquesta setmana ho faré, però la resta de proves han estat passades. I he volgut començar a analitzar-los amb deteniment, ja que cal començar a veure fins a on podem considerar que els alumnes als quals existia una sospita per part dels mestres de possible sobredotació s'ha arribat a confirmar. Així que perquè pugeu comptar amb totes les dades us voldria fer constar el Q.I de cadascun d'ells:
N.P: 75 en el BADiG (falta el còmput extret a partir del WISC)
R.D: 131 de Q.I
K.M: 147
J.V: 125
A.G: 134
Alhora el R.D i la K.M són els alumnes que millor puntuació han obtingut en el CREA, la prova de creativitat, ampliant si més no el seu potencial.
La veritat és que jo al veure aquests resultats hagués dit sense pensar-m'ho que aquests alumnes comptaven amb sobredotació, però informant-me i parlant amb la meva tutora he pogut formar-me una millor concepció per poder donar una resposta adequada. Així podem dir que la majoria de la població se situa entre 80 i 120 de Q.I. És a partir de 120-130 que podem considerar als alumnes brillants però no estaríem parlant de sobredotació si no es tracta de nens/es amb un coeficient superior als 130.

Realment aquests alumnes donen bons resultats però no tots es troben en el que diríem sobredotat, però això no treu que puguem parlar d'altes capacitats i que per tant requereixin d'unes mesures escolars que els ajudin a potenciar la seva capacitat a que continuïn desenvolupant-la i aconseguir a través de l'escola la capacitat d'aprendre a aprendre perquè mai trobin barreres a la seva capacitat de poder saber i conèixer més de tot el seu entorn, que puguin estar en continuu aprenentatge realitzat de manera autònoma.
Considero que els objectius inicials marcats per aquesta fase 2, el qual destacava com a objectiu establir el QI als alumnes als quals va dirigida la intervencio, s'ha assolit plenament, gràcies al suport de la meva tutora que en tot moment m'ha ofert un context d'observació i aprenentatge que m'han possibilitat aprendre i moure'm amb llibertat durant tot el procés seguit en aquestes dues primeres fases.
He après ha passar les meves primeres proves psicomètriques, a corregir-les i a donar una adequada interpretació que em permetin plantejar-me amb rigor i partint del context real la intervenció a seguir, per poder adequar la resposta a les necessitats tant dels alumnes com dels propi centre. 
Per tant puc dir que estic preparada per iniciar la segona part d'aquesta fase 2, el qual plantejava el següent objectiu:  dissenyar el protocol d'actuació amb els nens/es amb altes capacitats. Si més no, tal i com vaig comentar en l'apartat d'objectius, serà difícil portar a terme en la seva globalitat aquesta segona fase, ja que les mesures no es podran posar en pràctica durant el meu període de pràctiques, ja que les necessitats del centre i els propis docents no possibiliten aquesta acció, tal i com vaig argumentar en el citat apartat, per això és important poder elaborar un document que permeti la reflexió, el coneixement de noves vies de treball i interacció amb els alumnes per tal de que quan sigui exposat al conjunt del claustre ho puguin veure viable i amb possibilitats reals d'aplicació.
 

2 comentaris:

  1. La valoració del teu blog és molt positiva. Per tal de millorar-lo sobretot a nivell formal , en un comentari anterior et vaig suggerir la possibilitat de fer una graella resum amb els resultats dels tests, inicials o nom fictici de l'alumne, test passat,...
    Per altra banda, podies donar una estructura a algunes de les entrades que fas diferenciant ( amb lletra més negreta, color diferent...) els diferents apartats. Per fer la valoració de la fase ( cosa que em sembla molt bona idea) podies fer referència a l'objectiu que t'havies plantejat i destacar-lo.

    Per la resta, res més. Continua gaudint d'aquesta oportunitat de fer un treball interessant, útil i diferent per la comunitat educativa.

    M.Àngels Megías

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Àngels pels teus comentaris i suggerències. Les tindré present per millorar la qualitat i el treball que estic desenvolupant a través d'aquest blog.
      Thais

      Elimina