dissabte, 12 de maig del 2012

Valoració del deesenvolupament de les diferents fases

Estem arribant al punt i final de les meves pràctiques i això em porta a valorar com ha anat la meva estada al centre, tant el treball plantejat a priori com aquell que he pogut desenvolupar finalment.

Fent una mirada retrospectiva la meva primera fase plantejava:
Diagnòstic dels alumnes i el centre:
Aquesta fase s'ha pogut desenvolupar segons el temps i els objectius establerts:
1.Vaig poder conèixer la demanda presentada pels propis mestres dels alumnes en els quals existia sospita d'alta capacitat, establint un primer contacte i treball directa i conjunt amb els propis mestres, donant a conèixer el meu projecte, els objectius que em marcava i el treball que volia desenvolupar.
2.Alhora vaig poder fer observacions dels mateixos alumnes dins l'espai d'aula, analitzant com treballàvem i interaccionaven tant amb els companys/es com amb la seva mestra.
3.Finalment també durant aquest fase, tal i com tenia plantejat, vaig poder analitzar els diferents documents del centre (PEC, PAT...), per ampliar el meu coneixement del centre.
Les reunions periòdiques i el feedback creat des del primer moment amb la meva tutora han estat el principal indicador d'avaluació per aquesta fase.

La segona fase presentava el següent títol:  Disseny i posada en pràctica del pla d'actuació:
Ha estat en aquesta fase on vaig haver de replantejar els objectius marcats inicialment, ja que gràcies a la valoració i anàlisi de la realitat del centre, se'm va plantejar impossible poder dur a terme durant el meu període d'intervenció, l'aplicació de les mesures a dissenyar amb els alumnes amb altes capacitats, ja que el moment del curs escolar no propiciava aquesta possibilitat, suposa un esforç i un gran treball que en aquell moment del curs els mestres no es trobarien amb voluntat d'iniciar.
1.No obstant si que en aquesta fase, vaig poder seleccionar les proves que passaríem als alumnes, vaig poder per primera vegada realitzar una avaluació d'aquest tipus, a través de proves psicomètriques i alhora vaig realitzar la seva posterior correcció i interpretació.
Aquest treball em va ocupar més temps del programat, i finalment i replantejant l'organització i programació inicial, aquesta activitat es va convertir en la segona fase del meu projecte.
La meva tutora novament s'ha convertit en el meu principal indicador d'avaluació, ja que va ser la que em va assessorar i ampliar la meva informació i formació vers les proves psicomètriques, observant i així agafant experiència per poder autònomament passar jo mateixa aquestes als diferents alumnes, millorant la meva funció gràcies al suport i assessorament de la meva tutora, tant en la realització com en la posterior correcció i interpretació dels resultats.

Finalment la tercera fase, que inicialment es presentava amb el títol de: Avaluació del pla i introducció de possibles millores, es va convertir en la fase de :
1.L'elaboració de l'informe amb tota la documentació sobre les altes capacitats. Un document que a més d'englobar un ampli cos teòric, amb la resposta i el tractament donat per diferents autors al llarg del temps, també incloïa un ampli anàlisi de les respostes que en diferents escoles es porten a terme, un ventall d'orientacions als mestres, amb propostes innovadores per a desenvolupar al centre per tal de que un cop finalitzat el curs escolar els mestres poguessin tenir un document que a més de servir com a marc d'informació i formació els hi donés elements per iniciar la reflexió, el treball conjunt que arribi al consens sobre les pautes de treball que de cara al curs proper es volen posar en marxa per millorar l'atenció i resposta als alumnes amb altes capacitats.
2.També en aquesta fase s'ha preparat la resposta a donar a les famílies, després de passar les diferents proves, per tal de que aquestes puguin conèixer la realitat i el treball que per part del centre es vol donar, millorant el treball conjunt amb la família, acompanyant aquesta i donant suport ja que moltes vegades, se senten angoixades, perquè no saben com respondre a aquesta situació: un fill/a amb superdotació.
En aquest cas els indicadors d'avaluació, han estat a més de la coordinació i supervisió per part de la meva tutora, també les entrevistes informals que he mantingut amb els diferents tutors, per tal de que poguessin conèixer els resultats dels seus alumnes, així com valorar la idoneïtat i valoració personal que feien del treball que havia iniciat i el qual haurien d'analitzar un cop finalitzat el curs escolar.

Han estat uns mesos molt interessants i plens d'activitats noves a realitzar que m'han servit per ampliar la meva formació a nivell real, posant en pràctica els coneixements que al llarg dels estudis estem adquirint. Sens dubte és un camí d'aprenentatge constant el qual mai s'hauria d'aturar, ja que és el recorregut que ens portarà a millorar dia rere dia la nostra funció i professionalitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada