dissabte, 12 de maig del 2012

Reeplantejament dels objectius generals

Els objectius marcats a priori quan vaig realitzar el preprojecte, plantejava a més de la realització del protocol, la posada en marxa de les mesures dissenyades per tal de poder anar avaluant i adequant aquestes segons els resultats que s'haguessin obtingut.
Però un cop immersa en el context de pràctiques, coneixent les necessitats i situació del centre, aquesta part serà impossible portar-la a terme, ja que com vam analitzar la meva tutora i jo mateixa, per a realitzar canvis d'aquest tarannà és necessari la implicació i el treball conjunt amb el professorat per tal d'aconseguir que realment les mesures i la seva posada en marxa es puguin portar a terme garantint la seva continuïtat. I aquests condicionants en el moment del curs escolar en el qual ens trobàvem, finalitzant el curs, amb avaluacions pel mig, seria impossible aconseguir que el professorat volgués realitzar aquest treball i esforç que requeria.
Per això vaig plantejar a la tutora de a més de realitzar el protocol comentat pogués ampliar aquest amb fonaments teòrics, el tractament i resposta donat per diferent autors, en quant tant a les altes capacitats com a la superdotació per tal d'oferir un informe que pel centre suposés una via d'informació i ampliació de coneixement pel propi professorat, alhora que s'afegia a l'informe les orientacions, estratègies que millor podien afavorir el treball dins l'aula amb els alumnes amb altes capacitats com amb la resta del grup classe.
Aquest ha estat el document sota el qual he estat treballant durant l'última part del meu període de pràctiques intentant elaborar un informe que pugui ser incorporat al centre com a document de refèrencia que ampliï la resposta i atenció a la diversitat per part del centre.
L'indicador d'avaluació ha fer servir ha estat la valoració, supervisió i acompanyament de la meva tutora en la seva elaboració, la qual sempre m'ha aconsellat que és important poder afegir totes les mesures i propostes que veiem més idònies, ja que tot i ser conscient, que no es podran dur a terme totes, ja sigui per manca de recursos, de voluntat dels propis docents, és important poder comptar amb un ampli ventall, per tal de donar l'oportunitat d'anàlisi i treball conjut tant amb el professorat com amb l'equip directiu, perquè conjuntament es pugui consensuar quines seran finalment aquelles a adoptar, partint com he dit, d'un ampli ventall de possibilitats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada