dimarts, 15 de maig del 2012

Últimes actuacions

Avui novament he acudit al centre, com a darrer dia de les meves pràctiques. 

En aquesta sessió l'objectiu que ens havíem plantejat era el següent:
1. Presentació de l'informe sobre la detecció i atenció als alumnes amb altes capacitats.

Durant els passats dies he estat treballant en aquest document, perfilant els aspectes que volia i considerava adients incorporar-los per tal de poder per una banda, aportar l'adequat marc teòric referent i aquelles orientacions i propostes que ajudin al professorat a poder dissenyar posteriorment la via de treball que millor s'adapta tant als seus alumnes, al centre com a ell/a mateix/a.
No ha estat una tasca senzilla, ja que sempre he volgut poder crear un document el més entenedor possible, sense ser impositiva sinó deixant un marge de flexibilitat que permeti la reflexió i el treball conjunt per a poder desenvolupar aquest projecte adequat al context directa.

Finalment el document presentat ha estat molt ben acceptat per la meva tutora, considera que he perfilat molt bé la feina a realitzar, sent concisa, i alhora donant propostes concretes del que es podria fer a l'aula per donar una millor i major atenció tant a aquests alumnes com amb la resta del grup classe. I és que un dels objectius que ha guiat l'elaboració d'aquest document ha estat aconseguir afavorir i/o treballar vers l'escola inclusiva, aquella que accepta i dona resposta a tots els alumnes, que atén a aquests tenint en compte les seves necessitats i característiques sense fer cap tipus de discriminació.
Em sento molt satisfeta amb la feina realitzada, i quan m'he acomiadat de la meva tutora, m'han vingut al cap les diferents sessions compartides, el treball, realitzat i sobretot l'aprenentatge aconseguit. 
Considero que ha estat a més d'una tutora, una magnifica acompanyant que m'ha sabut donar en tot moment el suport i la possibilitat de reflexionar i aprendre de cada acció desenvolupada.
Tot i haver finalitzat el meu període de pràctiques, he acordat amb la meva tutora, que un cop finalitzat el període d'avaluacions, realitzaré una presentació del document realitzat a través de powerpoint, un recurs audiovisual que m'ajudarà a desenvolupar les línies de treball que s'haurien d'aconseguir iniciar de cara al proper curs, per a millorar l'atenció a la diversitat, i en concret als alumnes amb altes capacitats.

Confio en que tot sortirà en la mateixa línia en com ha anat el meu període de pràctiques.

2 comentaris:

  1. El teu treball ha estat molt interessant i , sincerament, em desperta molt d'interés llegir la teva memòria on , m'imagino , que podré veure amb més detall el treball elaborat.

    Donat que aquesta última intervenció ha estat una síntesi de les últimes actuacions, introduiràs una última entrada a mode de conclusions de tot el teu projecte, fent una anàlisi del que t'havies plantejat, com l'has desenvolupat , quins entrebancs o oportunitats has trobat pel camí i a quines conclusions arribes? No cal que sigui molt extensa, per això ja tens la memòria, però si és oportuna aquesta cloenda.

    M.Àngels Megías

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Mª Àngels. Tindré en compte els teus suggeriments per poder fer aquesta última entrada.
      Thais

      Elimina