dimecres, 23 de maig del 2012

Cloenda del treball realitzat

Quan et planteges un projecte a priori, és important establir els objectius que vols assolir, com organitzaràs el procés per tal de poder establir els recursos, les estratègies que necessitaràs comptar per fer front a les possibles dificultats que poden anar sorgint.
El meu projecte inicial es perfilava sota diferents fases, que donaven coherència i marcaven el ritme de treball a seguir, els objectius que per a cada fase em plantejava aconseguir.
No obstant, un cop t'insereixes en una realitat, en un context amb unes necesssitats, amb un grup humà, és important saber que no sempre podràs desenvolupar i portar a terme tot allò que t'havies plantejat.
Això mateix ha estat un dels entrebancs més importants amb el qual he hagut de fer front: he hagut de redissenyar les fases del meu projecte, sabent que no podria assolir tot el plantejament de treball que inicialment havia dissenyat. No podria aplicar i posar en marxa durant la meva estada el conjunt de propostes que dissenyaria per atendre als alumnes amb altes capacitats.
Tal i com he anat descrivint en les diferents entrades d'aquest blog, el meu projecte ha partit d'una demanda real sorgida des del propi centre, els seus mestres, que actualment es troben amb la necessitat de que se'ls pugui assessorar, ajudar a dissenyar les estratègies, el pla de treball a seguir amb aquells alumnes que mostren més capacitat.
Realment ha estat molt interessant poder aplicar, en primera persona diferents proves psicomètriques per a obtenir el QI dels diferents alumnes, i sens dubte l'elaboració de l'informe final amb el marc teòric i el conjunt de propostes per a poder ser analitzades per l'equip docent, amb la intenció de poder marcar el treball a seguir de cara al curs proper, ha estat una experiència de la què he après molt, ja que m'ha donat l'oportunitat de poder indagar, reflexionar i conèixer infinitat de propostes de treball amb les que podem aconseguir millorar la inclusió de tot l'alumnat, una de les fites més importants que m'havia marcat amb aquest projecte, aconseguir atendre a la diversitat d'aprenentatges, ritmes i necessitats de tots els alumnes, sempre dins la mateixa aula, amb el seu/va mestre/a.

L'informe elaborat ha estat molt ben acceptat tant per part de la meva tutora, com per part de l'equip directiu, i realment s'han mostrat molt interessats, en que pugui realitzar la presentació, tant del treball realitzat, les conclusions a les que he arribat i pugui també alhora presentar el conjunt de propostes per tal de que l'equip docent pugui reflexionar conjuntament sobre la seva viabilitat i aplicabilitat real dins la seva aula.
Aquest punt marca les conclusions finals a les quals arribo, per aconseguir l'èxit d'aquest projecte serà necessari aconseguir motivar i marcar les línies del treball conjunt i participatiu per a poder fer realitat les mesures dissenyades, on sóc conscient de que no es posaran en marxa totes alhora, però el més important és inicar el camí cap a la reflexió, i el consens per començar a engegar petites accions que permetin ampliar l'atenció i la resposta a la diversitat, incloent en aquesy grup també als alumnes amb altes capacitats.
Confio en que aquest projecte, que el meu periode de pràctiques aconsegueixi aquesta gran fita, aconseguint que el centre, que els seus docents, se sentin satisfets del treball que realitzen, motivats per emprendre noves accions que millorin la seva pròpia pràctica.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada