Els aspectes concrets sota els quals em centraré seran els següents:
ü  Fer una observació a l’aula i al pati dels diferents alumnes que els mestres han derivat com a possible cas d’alta capacitat, per conèixer com interaccionen amb els companys, la seva actitud davant els continguts acadèmics, amb el mestre(...).
ü  Observar la metodologia, el treball que realitza i el tipus d’interacció que el mestre estableix amb aquests alumnes així com amb la resta del grup classe.
ü  Passar diferents proves estandaritzades per establir el seu QI i poder analitzar la diferència entre sobredotació, talent o precocitat. Realització de qüestionaris pels mestres i la família.
ü  Dissenyar diferents mesures i actuacions per millorar la seva integració i aprofitament curricular dins l’aula.
ü  Elaboració d’un protocol d’actuació amb pautes generals que ajudin al professorat a detectar i treballar amb alumnes amb altes capacitats.
ü  Portar a terme una sessió formativa presencial amb el conjunt del professorat per ampliar i millorar la seva formació en aquest camp que suposi un treball complementari al protocol d’actuació elaborat.
ü  Inserir les mesures dissenyades i el mateix protocol dins el pla d’atenció a la diversitat del propi centre.
 
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada