El meu periode de pràctiques se centra novament en l'àmbit de l'educació formal, tot i que aquesta vegada em centro amb alumnes de primària. L'escola  es troba situada a Cornellà de Llobregat i la seva titularitat es concertada.
Aquest centre acull alumnes des dels 0  fins als 16 anys, fet que valoro enormement ja que dona l'oportunitat de poder realitzar un seguiment, un apropament més contextualitzat i real tant amb els alumnes com amb les pròpies famílies, ja que el contacte que es perllonga durant tant de temps permet establir una relació més estreta i propera amb aquests.
Els alumnes que atendré primerament són aquells que destaquen per les seves capacitats, un  tema que tot i estar inclós a la mateixa llei d'educació (2009), en el seu article 83, en el que us faig constar els criteris que especifica, no sempre es desenvolupa a les escoles:
"1. El projecte educatiu de cada centre ha d’incloure els elements metodològics i organitzatius necessaris per a atendre els alumnes amb altes capacitats, amb programes específics de formació i flexibilitat en la durada de cada etapa educativa.adequada."
2. L’Administració educativa ha destablir, per mitjà dels serveis educatius, protocols per a la identificació de les altes capacitats i l’atenció metodològica 
Partint d’aquesta premissa, considero essencial poder crear les mesures adequades per donar resposta a aquest alumnat. Partiré primerament d'aquells alumnes que han estat derivats pels propis mestres, els quals molts cops per manca de formació, d'experiència no saben com donar resposta a aquests alumnes per tal de que puguin arribar a treure profit de tot el seu potencial sense que se’ls acabi tornant en contra, convertint la seva potencialitat en manca de motivació, conductes rebels(...).
D’aquesta manera tot i que primerament parteixi d’uns casos particulars el meu objectiu és aconseguir poder analitzar i saber descobrir la diferència existent entre sobredotació, talent o precocitat, alhora que dissenyo orientacions, plans de treball i actuació que afavoreixi el treball dins l’aula amb aquests alumnes i la resta de companys/es per tal de aquesta diferència sigui viscuda de manera positiva i acceptada per tots els membres de la comunitat educativa (alumnes, docents, família i el propi centre).
 
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada